Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/kartinki_2/psiholog/390e6e5aa4.gif

/Files/images/kartinki_2/psiholog/першокл 21.JPG

Оцінювання розвитку пізнання

♦ Чи володіє дитина основними поняттями: праворуч — ліво­руч; великий — малий тощо?
♦ Чи здатна дитина розуміти прості принципи класифікації, на­приклад: речі, які можуть котитися і які не можуть?
♦ Чи може малюк утримати в пам'яті й виконати як мінімум три вказівки?
♦ Чи може дитина назвати більшість літер абетки?

Оцінювання базового досвіду дитини

♦ Чи доводилося дитині супроводжувати вас в магазин, на по­шту, у відділення Ощадбанку?
♦ Чи була вона у бібліотеці?
♦ Чи була у вас можливість регулярно читати малюкові або роз­повідати історії?
♦ Чи виявляє дитина інтерес до чогось, чи є у неї хобі?

Оцінка мовленнєвого розвитку

♦ Чи може дитина назвати і позначити основні предмети, що оточують її?
♦ Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?
♦ Чи може дитина пояснити, яке призначення мають різні речі: пилосос, холодильник, стіл тощо?
♦ Чи може дитина пояснити, де розташовані якісь предмети: на столі, на стільці, на підлозі, біля стіни та ін.?
♦ Чи може малюк розповісти історію, описати випадок, що тра­пився з ним?
♦ Чи чітко дитина вимовляє слова?
♦ Чи правильним є мовлення дитини, з погляду граматики?
♦ Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розіграти якусь ситуацію?

Оцінювання рівня емоційного розвитку

♦ Чи виглядає дитина веселою (удома і серед товаришів)?
♦ Чи сформувався у дитини образ себе як людини, яка багато що може?
♦ Чи легко малюкові «перемкнутися» при змінах у звичному розпорядку дня, перейти до розв'язання нової задачі?
♦ Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у вико­нанні завдань з іншими дітьми?

Оцінювання вміння спілкуватися

♦ Чи бере малюк участь у грі інших дітей, чи ділиться з ними?
♦ Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуа­ція?
♦ Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?

Оцінювання фізичного розвитку

♦ Чи добре дитина чує?
♦ Чи добре вона бачить?
♦ Чи здатна вона сидіти спокійно протягом деякого часу?
♦ Чи розвинена в неї координація моторних навичок, напри­клад, чи може вона грати в м'яч, стрибати, спускатися і піді­йматися сходами?
♦ Чи виглядає дитина бадьорою та захопленою?
♦ Чи виглядає дитина здоровою, ситою і відпочилою?

Зорове розрізнення

♦ Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? На­приклад, знайти картинку, не схожу на решту?
♦ Чи може дитина розрізняти літери та короткі слова?

Зорова пам'ять

♦ Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спо­чатку показати серію з трьох картинок, а потім одну при­брати?
♦ Чи знає дитина своє ім'я і хоч би шість-вісім назв предметів, які зустрічаються їй в повсякденному житті?

Зорове сприйняття

♦ Чи здатна дитина розкласти по порядку серію картинок?
♦ Чи розуміє дитина, що читають зліва направо?

Рівень слухових здібностей

♦ Чи в змозі дитина розрізняти слова, що починаються з різних звуків, наприклад син — тин?
♦ Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?
♦ Чи здатна дитина переказати історію, зберігаючи основну думку і послідовність подій?

Оцінювання ставлення до книг

♦ Чи виникає у дитини бажання подивитися книги самостій­но?
♦ Чи уважно та із задоволенням вона слухає, коли ви читаєте їй уголос?
♦ Чи ставить дитина запитання про слова — що вони означають тощо?

Загальна і психологічна готовність

Чи може ваша дитина:

♦ Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, чого вона хоче?
♦ Висловлюватися зв'язно, наприклад: «Покажи мені...»
♦ Розуміти сенс того, про що їй читають?
♦ Чітко вимовити своє ім'я?
♦ Запам'ятати свою адресу і номер телефону?
♦ Писати олівцем або крейдою на папері?
♦ Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівця­ми, фломастерами?
♦ Вирізувати ножицями з тупими кінцями, причому рівно і не поранившись?
♦ Слухати і дотримуватися наданих указівок?
♦ Бути уважним, коли хтось із ним розмовляє?
♦ Зосередитися бодай на 10 хвилин, щоб виконати одержане завдання?
♦ Радіти, коли їй читають вголос або розповідають історії?
♦ Позитивно оцінювати: я — людина, яка багато що може?
♦ «Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови?
♦ Виявляти цікавість до навколишніх предметів?
♦ Ладнати з іншими дітьми?

Кiлькiсть переглядiв: 470