♦ Чи володіє дитина основними поняттями: праворуч — ліворуч; великий — малий тощо? ♦ Чи здатна дитина розуміти прості принципи класифікації, наприклад: речі, які можуть котитися і які не можуть? ♦ Чи може малюк утримати в пам'яті й виконати як мінімум три вказівки? ♦ Чи може дитина назвати більшість літер абетки?
Оцінювання базового досвіду дитини
♦ Чи доводилося дитині супроводжувати вас в магазин, на пошту, у відділення Ощадбанку? ♦ Чи була вона у бібліотеці? ♦ Чи була у вас можливість регулярно читати малюкові або розповідати історії? ♦ Чи виявляє дитина інтерес до чогось, чи є у неї хобі?
Оцінка мовленнєвого розвитку
♦ Чи може дитина назвати і позначити основні предмети, що оточують її? ♦ Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих? ♦ Чи може дитина пояснити, яке призначення мають різні речі: пилосос, холодильник, стіл тощо? ♦ Чи може дитина пояснити, де розташовані якісь предмети: на столі, на стільці, на підлозі, біля стіни та ін.? ♦ Чи може малюк розповісти історію, описати випадок, що трапився з ним? ♦ Чи чітко дитина вимовляє слова? ♦ Чи правильним є мовлення дитини, з погляду граматики? ♦ Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розіграти якусь ситуацію?
Оцінювання рівня емоційного розвитку
♦ Чи виглядає дитина веселою (удома і серед товаришів)? ♦ Чи сформувався у дитини образ себе як людини, яка багато що може? ♦ Чи легко малюкові «перемкнутися» при змінах у звичному розпорядку дня, перейти до розв'язання нової задачі? ♦ Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими дітьми?
Оцінювання вміння спілкуватися
♦ Чи бере малюк участь у грі інших дітей, чи ділиться з ними? ♦ Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуація? ♦ Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?
Оцінювання фізичного розвитку
♦ Чи добре дитина чує? ♦ Чи добре вона бачить? ♦ Чи здатна вона сидіти спокійно протягом деякого часу? ♦ Чи розвинена в неї координація моторних навичок, наприклад, чи може вона грати в м'яч, стрибати, спускатися і підійматися сходами? ♦ Чи виглядає дитина бадьорою та захопленою? ♦ Чи виглядає дитина здоровою, ситою і відпочилою?
Зорове розрізнення
♦ Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, не схожу на решту? ♦ Чи може дитина розрізняти літери та короткі слова?
Зорова пам'ять
♦ Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію з трьох картинок, а потім одну прибрати? ♦ Чи знає дитина своє ім'я і хоч би шість-вісім назв предметів, які зустрічаються їй в повсякденному житті?
Зорове сприйняття
♦ Чи здатна дитина розкласти по порядку серію картинок? ♦ Чи розуміє дитина, що читають зліва направо?
Рівень слухових здібностей
♦ Чи в змозі дитина розрізняти слова, що починаються з різних звуків, наприклад син — тин? ♦ Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр? ♦ Чи здатна дитина переказати історію, зберігаючи основну думку і послідовність подій?
Оцінювання ставлення до книг
♦ Чи виникає у дитини бажання подивитися книги самостійно? ♦ Чи уважно та із задоволенням вона слухає, коли ви читаєте їй уголос? ♦ Чи ставить дитина запитання про слова — що вони означають тощо?
Загальна і психологічна готовність
Чи може ваша дитина:
♦ Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, чого вона хоче? ♦ Висловлюватися зв'язно, наприклад: «Покажи мені...» ♦ Розуміти сенс того, про що їй читають? ♦ Чітко вимовити своє ім'я? ♦ Запам'ятати свою адресу і номер телефону? ♦ Писати олівцем або крейдою на папері? ♦ Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами? ♦ Вирізувати ножицями з тупими кінцями, причому рівно і не поранившись? ♦ Слухати і дотримуватися наданих указівок? ♦ Бути уважним, коли хтось із ним розмовляє? ♦ Зосередитися бодай на 10 хвилин, щоб виконати одержане завдання? ♦ Радіти, коли їй читають вголос або розповідають історії? ♦ Позитивно оцінювати: я — людина, яка багато що може? ♦ «Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови? ♦ Виявляти цікавість до навколишніх предметів? ♦ Ладнати з іншими дітьми?